Czym są firmowe media społecznościowe i jakie płyną korzyści z ich odpowiedniego prowadzenia?
Firmowe media społecznościowe stanowią bardzo ważny element wizerunku każdej marki, a także umożliwiają dotarcie z produktem lub usługą do dużej ilości osób, ponieważ Polacy spędzają średnio kilka godzin dziennie na przeglądaniu treści zamieszczanych w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube. Dlatego jeśli myślisz o skutecznej i relatywnie taniej reklamie, to Twoja firma powinna pomyśleć nie tylko o posiadaniu mediów społecznościowych, ale także o ich odpowiednim poprowadzeniu i promowaniu, ponieważ od tego zależy do jak dużej ilości osób uda się dotrzeć i w jaki sposób zareagują one na otrzymywane treści.
Ponieważ nie każda firma posiada jeszcze swoje media społecznościowe lub nie prowadzi ich w odpowiedni sposób, postanowiliśmy w jednym artykule wyjaśnić wszystkie kwestie w tym zakresie. Zacznijmy od tego dlaczego nie każda firma posiada jeszcze swoje media. W 90% przypadków wynika to tylko i wyłącznie z braku odpowiedniej wiedzy i świadomości płynących z tego korzyści. Dlatego postanowiliśmy napisać kilka słów o firmowych mediach społecznościowych, aby każdy mógł lepiej zrozumieć dlaczego odpowiednio rozwinięte i prowadzone social-media stanowią tak istotny element marketingu dla każdej firmy, niezależnie od branży czy rodzaju wykonywanej działalności.
10 korzyści z posiadania firmowych mediów społecznościowych
- Poprawiają wizerunek firmy w sieci
- Pomagają utrzymywać relacje z klientami oraz pozyskiwać nowych
- Dają nowe, lepsze możliwości reklamowe i sprzedażowe
- Pozwalają dotrzeć z produktem lub usługą do dużo większej ilości osób
- Są największym skupiskiem ludzi w sieci, dzięki czemu jest to idealne miejsce na zaprezentowanie swojej firmy
- Odpowiednio prowadzony profil firmowy na Instagramie lub Facebooku odwiedza tygodniowo ponad kilka tysięcy różnych osób!
- Umożliwiają prowadzenie relatywnie tanich kampanii reklamowych
- Umożliwiają płynną komunikację na linii marka-klient
- Pozwalają wyróżnić się wśród konkurencji z tej samej branży
- Dają możliwość łatwego znalezienia firmy w sieci
Jak prowadzić media społecznościowe?
- Publikuj wartościowe, oryginalne treści. Każda treść posta powinna być starannie przygotowana,
- Dbaj o stały rozwój profilu oraz interakcje z użytkownikami
- Systematycznie udzielaj się w miejscach, gdzie Twoja firma powinna być obecna
- Zwiększaj zasięgi publikowanych treści i pozyskuj nowych obserwujących na Twój profil firmowy na Facebooku lub Instagramie
- Zadbaj o aspekty wizualne – starannie przygotowane grafiki i profesjonalnie obrobione zdjęcia są ogromnym atutem każdego profilu
- Nie popełniaj błędów. To bardzo ważne, aby poprzez niewłaściwe działania nie zmniejszyć aktywności i zasięgów profilu firmowego. Algorytmy Facebooka i Instagrama wykrywają nienaturalne, sprzeczne z ich polityką działania.
- Korzystaj z dodatkowych narzędzi, takich jak planer do publikacji postów, narzędzia reklamowe czy aplikacje wspomagające prowadzenie profilów firmowych
- Dbaj o PR. Twój profil musi mieć pozytywne opinie oraz dużą ilość polubień i wyświetleń. Dzięki temu jest bardziej wiarygodny w oczach internautów
- Łącz działania na kilku platformach, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Kieruj ruch z mediów na przykład na swoją stronę internetową lub bezpośrednio do siedziby firmy!
- Reklamuj się. Odpowiednio przygotowana reklama w mediach społecznościowych, które zostały uprzednio właściwie wypromowane, potrafi dotrzeć bardzo niskim kosztem do ogromnej ilości osób!
Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu i rozwoju swoich mediów społecznościowych?
Napisz do nas, a pomożemy Ci w każdej kwestii. Założymy Twoje media, wypromujemy, a także wyręczymy w ich odpowiednim prowadzeniu!